Dokument „Zgody marketingowe” określa zasady przetwarzania danych osobowych użytkowników w celach marketingowych. Zawiera informacje o rodzajach danych zbieranych przez Green Heal, sposobach ich wykorzystania oraz prawach użytkowników związanych z ochroną ich danych osobowych.
Dokument ten zapewnia przejrzystość w zakresie działań marketingowych i umożliwia użytkownikom świadome wyrażenie zgody na przetwarzanie ich danych.
Spis treści
Postanowienia ogólne.
- Niniejszy dokument (dalej: „Zgody Marketingowe”) określa zasady wyrażania zgody przez użytkowników na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną lub innymi kanałami komunikacji, w tym ofert partnerów.
- Zgody Marketingowe obowiązują w odniesieniu do serwisu greenheal.pl (dalej: „Serwis”), którego właścicielem i administratorem jest Kuba Ragus, prowadzący działalność jako osoba fizyczna pod nazwą „Green Heal” (dalej: „Administrator”).
Zakres i rodzaj zgód.
- Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera, który obejmuje informacje o:
- Produktach i usługach oferowanych przez Administratora.
- Artykułach, poradnikach oraz nowościach w Serwisie.
- Produktach i usługach partnerów, w tym kodów rabatowych i linków afiliacyjnych.
- Administrator nie wymaga zgody na różne formy marketingu osobno (np. e-mail, sms, telefon), ponieważ obecnie wysyłka informacji handlowych obejmuje wyłącznie kanał e-mail (newsletter).
- W sytuacji, gdy Administrator wprowadzi dodatkowe formy komunikacji marketingowej (np. sms, telefon), może pojawić się konieczność wyrażenia odrębnej zgody na dany kanał kontaktu.
Dobrowolność zgody.
- Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne.
- Brak zgody na otrzymywanie informacji marketingowych nie ogranicza dostępu do bezpłatnych treści publikowanych w Serwisie.
- Użytkownik może w każdej chwili wycofać zgodę, korzystając z mechanizmu dostępnego w wiadomości e-mail (link typu „unsubscribe”) lub kierując stosowne żądanie na adres e-mail: kontakt@greenheal.pl.
Forma i treść zgody.
- Zgoda na otrzymywanie newslettera udzielana jest za pomocą formularza zapisu (tzw. double opt-in), w którym Użytkownik wprowadza swój adres e-mail i dodatkowe dane (np. imię), a następnie potwierdza zamiar subskrypcji poprzez kliknięcie linku aktywacyjnego w przesłanej wiadomości.
- W treści zgody znajdują się informacje o tym, że wysyłane mogą być również oferty partnerów handlowych.
- Poprzez zaznaczenie checkboxu z odpowiednią klauzulą, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z treścią niniejszych Zgód Marketingowych oraz Polityki Prywatności, a także wyraża świadomą i dobrowolną zgodę na otrzymywanie takich komunikatów.
Powiadomienia push Webpushr.
- W Serwisie wdrożone jest narzędzie Webpushr, które umożliwia wysyłanie powiadomień push do użytkowników, po wyrażeniu przez nich odpowiedniej zgody.
- Powiadomienia te mogą dotyczyć:
- Nowych wpisów, artykułów lub ofert w Serwisie,
- Aktualizacji lub nowości w ofercie,
- Promocji i akcji marketingowych (np. zniżki lub bonusy).
- Za pomocą ustawień przeglądarki internetowej (lub ustawień systemowych urządzenia) możesz w każdej chwili wyłączyć zgodę na powiadomienia push lub zmienić zasady otrzymywania takich powiadomień.
Okres przechowywania danych i wycofanie zgody.
- Dane osobowe Użytkownika zebrane w celu wysyłki newslettera przechowywane są przez czas obowiązywania zgody, jednak nie dłużej niż wynika to z przepisów prawa.
- Nieużywane lub nieaktywne adresy e-mail mogą być okresowo usuwane z bazy subskrybentów w ramach corocznego przeglądu listy mailingowej.
- Po wycofaniu zgody Administrator zaprzestaje przesyłania informacji marketingowych na dany adres e-mail. Techniczna obsługa procesu usuwania lub archiwizacji danych (np. na potrzeby rozliczalności) może leżeć po stronie dostawcy usługi newslettera (MailerLite).
Kanały marketingowe.
- Na ten moment jedynym kanałem komunikacji marketingowej jest e-mail (newsletter).
- W przyszłości Administrator może zdecydować się na wprowadzenie panelu, który umożliwi Użytkownikowi łatwe zarządzanie swoimi zgodami marketingowymi, np. wbudowane rozwiązanie MailerLite.
Profilowanie i oferty partnerów.
- Administrator nie prowadzi obecnie zaawansowanego profilowania Użytkowników w zakresie wysyłanych informacji. Podstawową segmentację mogą stanowić statystyki otwieralności i klikalności w linki w newsletterze.
- Oferty partnerów branżowych wysyłane do Użytkowników będą formułowane w sposób ogólny i nie będą się opierały na szczegółowej analizie preferencji zdrowotnych czy żywieniowych odbiorców.
- W przypadku rozpoczęcia pogłębionego profilowania Administrator może wdrożyć dodatkowe procedury zgodnie z RODO (np. uproszczoną ocenę skutków przetwarzania), a Użytkownik zostanie o tym poinformowany w Polityce Prywatności.
Odpowiedzialność za treści marketingowe.
- Administrator zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za jakość, bezpieczeństwo ani skład produktów czy usług reklamowanych w newsletterze. Wszelkie roszczenia z tym związane należy kierować do właściwych producentów lub dystrybutorów.
- Administrator zobowiązuje się do rzetelnego i zgodnego z przepisami prawa przedstawiania informacji dotyczących partnerów, dbając o to, aby komunikaty nie wprowadzały Użytkownika w błąd.
Postanowienia końcowe.
- Niniejsze Zgody Marketingowe stanowią uzupełnienie Polityki Prywatności oraz Regulaminu Serwisu, dostępnych w odpowiednich sekcjach greenheal.pl.
- Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym dokumencie w dowolnym momencie, w szczególności w przypadku zmiany przepisów prawa bądź oferty marketingowej. Zmiany obowiązują od chwili ich opublikowania w Serwisie.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym dokumentem zastosowanie mają przepisy obowiązującego prawa polskiego, w szczególności ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz RODO.
- Wszelkie pytania związane z wyrażaniem zgody na otrzymywanie informacji marketingowych prosimy kierować na adres e-mail: kontakt@greenheal.pl.